b_300_0_16777215_00_images_tabiat_ezgen_ezgen1.jpg

لرستان را به سرزمین آبشارها می‌شناسند، سرزمینی جذاب و زیبا که علاوه بر آبشارهای متعدد تالاب‌های بسیاری را نیز در خود جای داده است.

تالاب ازگن دورود لرستان که به تالاب قارون نیز مشهور است، از جمله زیباترین جاذبه های درود به شمار می‌آید که حتما باید از آن در سفر به لرستان بازدید کرد. این تالاب جذاب تنها یکی از جلوه‌های زیبای این سرزمین است که در فاصله‌ی ۲۵ کیلومتری شهرستان دورود و در پای کوه ازگن قارون قرار دارد. آب تالاب قارون لرستان به صورت فصلی است و از ذوب شدن برف کوه تامین می‌شود. لازم است بدانید که این تالاب به فصلی است و در تابستان‌ها بخش اعظم آن خشک می‌شود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که  فصل بهار را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید. حال می‌توانید تصور کنید که تالابی زیبا در کنار طبیعتی بکر و سرسبز منظره‌ای رویایی را خلق کرده که هر بازدیدکننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند.

در مسیر رسیدن به تالاب ازگن شهرستان دورود کوه پریز با صلابت و استوار رخ‌نمایی می‌کند و اگر شیفته‌ی کوهنوردی هستید، می‌توانید در آنجا گردش کنید. در فاصله‌ی کمی از این تالاب روستای کوچک گورکش با خانه‌های کاهگلی وجود دارد که مردمی مهربان و ساده زیست در آنجا زندگی می‌کنند. چیزی که شاید خیلی نظرتان را به خود جلب کند حضور اسب‌های وحشی است که جذاب و زیبا در مراتع سرسبز به چشم می‌خورند و می‌توانید با حفظ فاصله به تماشای آن‌ها بنشنید. گونه‌های گیاهی اطراف تالاب ازگن شهرستان دورود با تنوع زیاد خود شامل پونه، میخک وحشی، نعنا و زنبق است که با خواص درمانی بسیار خود مورد توجه مردم محلی قرار می‌گیرند.

همچنین گراز، بز کوهی و گرگ از جمله حیوانات ساکن در این منطقه‌اند که لازم است تا مجهز و محتاط به آنجا سفر کنید. مسیر تالاب ازگن دورود از جاده پیر عبدالله عبور می‌کند و با رسیدن به پل خط آهن چم چید و روستای گورکش، سمت راست جاده شما را به تالاب قارون لرستان می‌رساند.

همچینن مسیر دیگری نیز وجود دارد. می‌توانید از طریق راه آهن دورود به سمت جنوب بروید و پیاده شدن در ایستگاه چم چید و با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی خود را به تالاب ازگن دورود لرستان برسانید. فراموش نکنید تا دوربین عکاسیتان را با خود ببرید و تصاویری جذاب را در البوم خود به ثبت برسانید. شرکت عمده فروش خدمات گردشگری علاءالدین تراول در کنار شماست تا با رزرو هتل های خرم آباد بهترین خدمات را در اختیار کسانی که راهی بازدید از دیدنی لرستان شده‌اند، قرار دهد. همچنین شما می‌توانید در تور لرستان بروجرد علاءالدین تراول به صورت آنلاین ثبت نام نمایید تا با اقامت و سفری به یادماندنی در خرم آباد بهترین لحظات را با خود از این شهر زیبا به ارمغان ببرید.

 

b_300_0_16777215_00_images_tabiat_ezgen_ezgen2.jpg

b_300_0_16777215_00_images_tabiat_ezgen_ezgen1.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید